Då var "lunchen" slut

Snacka om att pro-ana kan leda till bråk när man ska äta som en familj. Jag vill aldrig mer äta som en familj.
Kommer till matbordet, så är det pytt i panna "pytt i fett". Hur fan skulle jag överleva det?
Tog ett mycket vist beslut. Sa jag skulle bli vegan. Då skulle de knappt ha något att säga om jag inte åt det, eller något med dem. MEN - jävla mamma ställde sig mot det. Vegan aldrig att jag fick bli. Vegetarian okej & veg pytt hade hon i frysen. Fick tillaga den medans de andra åt. När jag skulle äta skulle de andra göra mig sällskap.
Kunde de inte bara gå så jag kunde slänga allt? Sa att jag inte gillade det, veg-mat.
Alla skarattade & frågade hur jag skulle kunna bli vegetarian. Nu var ju inte sanningen att jag inte gillade det.
Fast jag klarade mig undan från denna måltiden :D
Mamma blev dock lite misstänksam - FAN! Ingen får märka hemma att jag inte äter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0